Залізниця потерпає від крадіїв

Щодня із залізниць України зникають десятки тонн транспортованих вантажів, але найбільше – кам’яного вугілля. Промишляють пограбуванням вагонів і подальшою реалізацією здобутого здебільшого мешканці, що живуть поблизу залізничних станцій. На Дніпропетровщині епіцентр крадіжок чорного палива – Павлоград. Ще минулого року місцеві любителі легкої поживи викрадали по шістдесят тонн вугілля на добу. Цьогоріч масштаби вже у кільканадцять разів менші. Втім все рівно збитки залізниці колосальні. Від станції навантаження до станції призначення вагони зупиняються інколи по п”ятнадцять-двадцять разів. І на кожному вузлі із мішками та лопатами вже чергують в очікування здобичі місцеві жителі . Навіть якщо вони братимуть лише по тонні на зупинці, нескладні арифметичні підрахунки показують: залізниці доведеться розв”язати капшукА. Станція Ніколаєвка, поблизу Павлограда – одне з найулюбленіших місць фахівців розкрадання. І найбезпечніше: до найближчого лінійного відділу міліції близько п”ятдесяти кілометрів. Ганяти машину правоохоронцям доводиться по декілька разів на день, утім результат буває і нульовим. Питання про відкриття пункту чергування лінійних міліціонерів саме на цій станції вирішується вже тривалий час, але кінця не видно. Хоч сільська рада виділила навіть приміщення для проживання чергових. Зменшення кількості обсягів розкрадання вдалось досягти тривалими рейдами на початку року. Міліція залучала воєнізовану охорону і знешкодила кількох стукачів серед своїх та місцевих. Утім, постійно охороняти вантажі лінійна мілція не вповноважена. А серйозно покарати грабіжників, яких щастить упіймати, неможливо. Найчастіше злодіями виявляються старі жінки. Мотивують: беремо для приготування їжі та опалення. Втім, викрадають щодня чималу кількість. А отримуючи звинувачення, виновними себе не вважають. Кажуть, у колгоспі відпрацювали, тож право не платити за вугілля маємо.