Грамотний Дніпропетровськ

15040

На вулицях міста стає все більше реклами та вивісок. Виявляється, барвисті оголошення, назви установ та навіть дорожні знаки часто не відповідають нормам літературної мови. Міська писемна комунікація – саме так називають науковці білборди, рекламні оголошення, різноманітні вивіски та інші зразки писемності, що можна побачити на вулиці. Сьогодні в Дніпропетровську бум зовнішньої реклами. Мешканці міста не можуть не звертати на неї уваги, тож ми вирішили спитати у них, чи подобається їм читати міські написи. Таких випадків чимало. Дніпропетровці іноді посміхаються, іноді обурюються, коли звертають увагу на подібні “ляпи”, хоч в одному згодні всі, писати треба грамотно. За грамотність вуличного слова виступає й Ірина Попова, декан факультету української й іноземної філології та мистецтвознавства Дніпропетровського національного університету. Ірина Степанівна – відомий спеціаліст з української словесності. Вона давно займається питанням міської писемності і впевнена: це своєрідне дзеркало суспільства. Саме для того щоб все ж таки привернути увагу громадськості до мовного неподобства на вулицях, обласний центр історії та розвитку української мови, створений при факультеті, вже другий рік поспіль видає незвичайні збірки. У цих книжках – фотографії помилок міської писемної комунікації, поруч з якими подані коментарі спеціалістів і поради, як правильно оформити напис. За недовгий час було зібрано матеріалів на цілих три видання, однак місто не почуло філологів. Можливо, тому, що наклади посібників не перевищували ста примірників.